Eerste competitienederlaag voor Almkerk 2 (met samenvatting)

Op zaterdag 28 oktober speelde Almkerk 2 de thuiswedstrijd tegen vv Tricht. Op papier was dit de nummer 1 tegen de nummer 12. Om 14:30 werd er op sportcomplex Almkerk afgetrapt onder leiding van scheidsrechter de Gouw.

Waar Almkerk vorige week tegen MZC’11 geconcentreerd en vol energie begon aan de wedstrijd, was dat tegen Tricht wel wat anders. De thuisploeg startte met een aantal slordigheden en tijdens het balbezit lag het tempo te laag. Hierdoor kwam Almkerk niet echt lekker in de wedstrijd en waren het de mannen uit Tricht die de overhand hadden in de beginfase.

Dit resulteerde in een 0-1 achterstand in de 17e minuut; de linksback van Tricht had al een paar keer laten zien dat hij met een verre inworp een gevaarlijke situatie kon creëren. Dit keer kwam de inworp voor het doel terecht en na één keer stuiteren ging de bal het doel in. Er ontstond een discussie of de bal wel of niet aangeraakt werd door een speler, aangezien een inworp niet direct het doel in mag gaan. Oordeelt u zelf in de samenvatting.

Terecht of onterecht; Almkerk moest de rug rechten en een 0-1 achterstand wegpoetsen. Almkerk behield teveel slordigheden waardoor het tempo niet opgevoerd kon worden. Tricht stond goed georganiseerd en Almkerk kwam niet in het eigen spel. Halverwege de 1e helft kwam het eerste kansje van Almkerk. Vanaf de linkerkant komt er een harde voorzet waar Johnny nog net tegen aan weet te komen, maar kan er net te weinig richting aangeven om de bal op doel te krijgen.

Toch weet Almkerk nog voor de rust de stand op gelijke hoogte te brengen. Na goed druk zetten van Luuk Hoeke komt de bal bij Johnny terecht. Hij draait open en ziet Nick de ruimte in lopen. Nick ontvangt de bal en kan richting een één op één situatie met de keeper, waarbij hij zijn 7e goal van het seizoen maakt; 1-1. Kort na de aftrap fluit de scheidsrechter voor de rust.

Na de rust heeft Almkerk het nog steeds lastig tegen het goed georganiseerde Tricht. Almkerk komt tot weinig kansen en Tricht komt ook tot enkele kansen. Halverwege de 2e helft scoort de uitploeg dan toch. Nadat een corner van Tricht in eerste instantie wordt weggewerkt, wordt de bal opnieuw ingebracht richting het strafschopgebied van Almkerk. Achter de verdediging duikt een speler van Tricht op en deze speler werkt de bal langs Twan; 1-2.

In de slotfase speelt Almkerk zeer aanvallend, maar tot echte kansen leidt dit niet. Tricht verdedigt met man en macht en weet de overwinning over de streep te trekken. Dit betekent dat Almkerk voor de eerste keer deze competitie verliest en is daarmee niet meer foutloos. Op doelsaldo staat Almkerk nog bovenaan, maar de ploegen eronder komen dichterbij.

Op zaterdag 4 november speelt Almkerk om 14:30 de uitwedstrijd tegen RWB op sportpark de Gaard in Waalwijk. We hopen dan weer op veel supporters langs de lijn!

We hebben tenslotte iets goed te maken na afgelopen zaterdag.

Hieronder de samenvatting van VV Almkerk tegen VV Tricht.