ALMKERK 2 KAMPIOEN!

Op zaterdag 11 mei was het dan zover; Almkerk 2 speelt de wedstrijd om het kampioenschap! Op een volgepakt sportpark in Nieuw-Lekkerland konden de mannen rekenen op vele supporters die een geweldige sfeer wisten te creëren. Onder prachtige omstandigheden moest het gaan gebeuren; bij gelijkspel of winst is het elftal verzeker van het kampioenschap. Onder leiding van scheidsrechter Wijsman werd er om 12:30 afgetrapt.

Dat Almkerk last had van wat wedstrijdspanning, was in het eerste gedeelte wel te zien. Veel slordigheden, wat al snel resulteert in een 1-0 achterstand. In de 4e minuut is het namelijk al raak, nadat Nieuw-Lekkerland in de omschakeling weet toe te slaan. Binnen 20 minuten staat het ook al 2-0. Opnieuw weet Nieuw-Lekkerland toe te slaan uit de omschakeling. Voor Almkerk wordt het geen makkelijke middag…

Maar zoals Almkerk al vaker heeft laten zien, beschikt het over een enorme hoeveelheid veerkracht. En ook nu zullen ze alles moeten geven om het kampioenschap binnen te slepen. Het baltempo gaat omhoog en er wordt meer strijd en inzet geleverd op het veld. De supporters moedigen de mannen aan om zo snel mogelijk die aansluitingstreffer te maken. En dat gebeurt! Net voor de rust scoort Almkerk uit een corner. Door een kopbal van Gijs weet Almkerk de 2-1 te maken. Een zeer goed moment voor de o zo belangrijke aansluitingstreffer.

In de kleedkamer peppen de mannen elkaar op. Met het mes tussen de tanden gaan ze de tweede helft tegemoet. In de tweede helft zien we een elftal, waar we het hele jaar al van kunnen genieten. Almkerk domineert volledig en Nieuw-Lekkerland hoopt gevaar te creëren in de omschakeling. Het is op dit moment wachten op de gelijkmaker. Die lijkt te vallen, maar de scheidsrechter keurt deze goal af (op aanwijzing van de grensrechter) vanwege buitenspel.

Een paar minuten later valt de verdiende gelijkmaker alsnog. Na een goede actie van Jeroen komt de bal voor de voeten van Niels terecht, die de bal in het doel weet te schuiven; 2-2! Met deze stand is Almkerk kampioen! Er is nog ruim 20 minuten te spelen, dus het blijft spannend.

Ook na de 2-2 blijft Almkerk dominant aan de bal en weet het tot kansen te komen. Een goal van Jochem wordt afgekeurd vanwege opnieuw buitenspel, de lat en de paal worden geraakt, maar Almkerk weet niet te scoren. In de 96e(!) minuut van de wedstrijd krijgt Nieuw-Lekkerland nog dé kans op de winnende treffer. Vanaf de rechterkant komt de aanvaller van de thuisploeg volledig vrij voor Twan, maar die weet de eerste inzet te keren. Daarna komt de bal opnieuw voor de voeten van de aanvaller, maar opnieuw weet Twan deze inzet knap te keren.

De scheidsrechter fluit na bijna 100 minuten voetballen af en Almkerk is KAMPIOEN in de eerste klasse! Hiermee promoveren we na één jaar afwezigheid weer terug naar de hoofdklasse! Wat volgt is een feest met de supporters, een huldiging op de vereniging en aansluitend een kantinefeest.

We willen via deze weg iedereen bedanken voor deze onvergetelijke dag! De supporters hebben ons tijdens de wedstrijd geholpen met de prachtige sfeer langs de lijn (inclusief een mooie sfeeractie met vuurwerk). We werden op een prachtige manier onthaald bij de club (opnieuw met vuurwerk en vele supporters). Daarnaast willen wij ook een aantal sponsoren bedanken voor de busreis, de kampioensshirts, de kampioensschaal en het onvergetelijke kantinefeest waarbij we van alle kanten werden voorzien van eten & drinken!

Wij danken: 2MOBILITY, ALMTAX, Bakkerij van der Grijn, Club van 50, KAMbode, Kweka Adviesgroep, MaTu Techniek, Fam. Plomp, Reens Thuisfruit, Van der Stelt, Verschee Compressoren, de Supportersvereniging en de vereniging zelf voor het mogelijk maken van o.a. de busreis.

Enorm bedankt voor jullie hulp tijdens deze onvergetelijke dag!

Tot slot; wij spelen nog twee wedstrijden. Aanstaande zaterdag spelen wij opnieuw een uitwedstrijd, deze keer in en tegen Sliedrecht. Die week erna spelen wij de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Roda Boys, thuis op ons eigen sportcomplex. We hopen nog twee overwinningen toe te voegen aan ons seizoenstotaal en we hopen dan ook weer op jullie support langs de lijn. Daarna zal voor ons de zomerstop beginnen en zullen wij ons opmaken voor een nieuw seizoen in de hoofdklasse!

Afgelopen zaterdag was Jan Noorloos bij onze wedstrijd om de wedstrijd en het feest op een mooie manier vast te leggen. Bedankt Jan!

Zie hieronder de foto’s van afgelopen zaterdag.