ALMKERK ONDERUIT TEGEN SCHERPENZEEL

Almkerk trad deze zaterdag op eigen complex aan tegen koploper Scherpenzeel. De gasten verloren dit seizoen pas één wedstrijd en zijn titelfavoriet. De Brabanders misten de geschorste Corne van Rosmalen. De van een vakantie teruggekeerde Remco den Besten begon op de bank.

In een gelijkwaardige eerste helft was de grootste en enige noemenswaardige mogelijkheid voor Almkerk. Een lange pass van Steven Molenschot bereikte de diepgaande Jonathan van Eerd. De spits schoot de kans goed in één keer op doel, echter de Scherpenzeelse doelman redde bekwaam.

Almkerk bood de koploper goed partij en na een aardig schouwspel in de eerste helft werd de rust bereikt met een 0-0 tussenstand.

Direct na rust werd Scherpenzeel voor het eerst gevaarlijk. Een schot van randje zestien ging net naast. Ook een tweede kans enkele minuten later ging voor Scherpenzeel aan de “verkeerde” kant van de paal. Zo bleef de stand 0-0.

In de gelijkopgaande wedstrijd was het daarna Almkerk dat kansen kreeg.

Halverwege de tweede helft besloot Falk van Sluisveld in kansrijke positie de bal breed te leggen in plaats van te kiezen voor een eigen schot.

Na een verre uittrap van keeper Dennis van Duin belandde de bal, gedragen door de wind, in het zestienmetergebied van Scherpenzeel. Steven Molenschot kon net zijn grote teen ertegenaan zetten. Zijn poging trof echter geen doel want met een katachtige redding hield de Scherpenzeelse goalie zijn doel schoon.

Na driekwart wedstrijd, halverwege de tweede helft dus, was de wedstrijd nog compleet in balans. Op het oog had de thuisploeg zelfs iets meer kansen weten af te dwingen dan de gasten.

In de 65e minuut is het echter Scherpenzeel dat de leiding neemt. De linksbuiten krijgt aan de zijlijn de bal. Na een dribbel naar binnen verrast hij Almkerk-keeper Dennis van Duin met een schot hoog in de verre hoek, 0-1.

Het laatste kwart van de wedstrijd krijgt Almkerk niet veel meer afgedwongen tegen Scherpenzeel. Zolang de stand 0-1 is, mogen de blauwwitten echter nog hopen op een resultaat. Het resultaat komt er niet. In de laatste minuut gaat de wedstrijd op slot via een schot binnenkant paal, 0-2.

Almkerk speelt een prima pot voetbal, maakt het de koploper meer dan moeilijk, maar verlaat puntloos het veld.

Eindstand Almkerk-Scherpenzeel 0-2.