Almkerk JO8-1 – RFC JO8-2 3-6

De eerste wedstrijd van 2019 is weer een feit. Terwijl half Almkerk nog lag te slapen, verzamelden de voetballertjes om 8 uur bij VV Almkerk. Met een temperatuur van -3 graden (gevoelstemperatuur minstens nog 10 graden kouder), kon de wedstrijd iets na half 9 beginnen. Alle spelertjes deden meteen mee, het was veel te koud om wissel te staan. Het was even wennen op het kunstgras, maar al snel zat de vaart erin. De een iets meer wakker dan de ander. Ondanks een aantal spectaculaire slidings en reddingen, het glijdt best lekker op dat halfbevroren kunstgras, scoorde RFC 4 doelpunten. Na een voorzet van Joppe scoorde Siem het eerste doelpunt voor Almkerk. Zo was het voor de rust 1-4 voor RFC.
Na even opgewarmd te zijn in de kleedkamer, kwamen de jongens en meiden weer enthousiast het veld op. Ook het zonnetje liet zich zien. Luuk had een aantal mooie reddingen en rake uittrappen.  Ook Celine, Stan, Ramon en Luca waren als vanouds weer sterk in de verdediging.
RFC maakte nog 3 doelpunten, waarvan 1 in eigen doel. In de laatste spannende minuten scoorde Joppe nog voor Almkerk. De eindstand was 3-6 voor RFC, maar ondanks het verlies bleven de voetballertjes vrolijk, ontzettend leuk om te zien hoe enthousiast en sportief ze zijn.

Tamara Tankens